Algemene informatie

Onze vereniging bestaat sinds 1959 en heeft ongeveer 60 voornamelijk jonge leden. Naast het grote orkest met 32 leden heeft de vereniging ook een opleidingsorkest met 20 leden, dat door dezelfde dirigent wordt geleid: Michiel Drijver, en een muziekschool waar zo'n 45 kinderen en volwassenen muziekles krijgen.

Het doel van onze vereniging is om muziek te maken met een gezellige groep mensen.

Naast onze wekelijkse repetitie (het hele jaar, met uitzondering van de kerstvakantie en de maanden juli en augustus) verzorgt de vereniging een paar keer per jaar een concert en in samenwerking met de docenten van de muziekschool, één keer per jaar een solistenavond (Waerts Muziekpodium). Daarnaast doen we mee aan verschillende evenementen en festivals, gaan we om het jaar een weekend weg en houden we onze jaarlijkse barbecue aan het begin van het seizoen.

MA 02-07: tijd 18.30 uur: Optreden Talentenorkest De Tweewegen (locatie buiten of binnen, weersafhankelijk)

ZA 30-06: Oud papier ophalen

VR 13-07: Waerts Muziekpodium

Laatste nieuwtjes en bijzonderheden

13-06 Koop je wel eens bij een webwinkel? Doe dit dan aub via Sponsorklikshier op onze site.

08-06: Tweede kerkconcert ook geslaagd! De pers schreef: "staande ovatie voor orkest!"

04-06: Talentenorkest De Tweewegen gaat optreden!!

01-06: Eerste geslaagde kerkconcert In Hippolytushoef achter de rug. Op 8-6 het tweede in Kolhorn

18-4: Succesvol optreden van leerlingen basisschool De Tweewegen en het opleidingorkest bij de St. Surplus

19-3: Muziekinstrumenten uitgereikt. Vandaag zijn de muziekinstrumenten aan de deelnemende leerlingen aan de muziekimpuls uitgereikt. Lees meer

Wijziging in het bestuur. Voorzitter Gerrit Kramer en bestuurslid Roos Slot zijn tijdens de laatste ALV afgetreden. Nieuw in het bestuur zijn: Dennis Burger (voorzitter) en Karin Arends (vice-voorzitter). Bestuur en leden danken Gerrit en Roos voor hun 'volle inzet' gedurende de afgelopen jaren!! Uiteraard ook Dennis en Karin veel succes op jullie nieuwe positie.