Geschiedenis

Muziekvereniging Wieringerwaard is in 1959 opgericht als drumband. In latere jaren werd er ook een blazersgroep aan toegevoegd. Naarmate de jaren verstreken groeide de vereniging en ontwikkelde zich tot een drumfanfarekorps. Later ging alleen de drumband nog de straat op. Het fanfareorkest beperkte zich tot binnen optredens.

De drumband kampte aan het eind van de jaren negentig met een terugloop van leden. Hierdoor werd in 1999 een samenwerking met muziekvereniging Creona aangegaan waarin onze drumbandafdeling is opgegaan. Na twee jaar raakte echter ook deze samenwerking ten einde en zijn de drumbandactiviteiten helemaal gestaakt.

Muziekvereniging Wieringerwaard heeft een eigen muziekschool waar zo'n 45 kinderen en volwassenen muziekles krijgen. Sinds 2000 biedt de vereniging naast AMV-lessen en instrumentale lessen, ook piano-, keyboard- en gitaarlessen. Muziekvereniging Wieringerwaard is in het bezit van een eigen clubgebouw, De Waert, de voormalige gymzaal van o.b.s. De Tweewegen.

ma 24: Muziek Impuls

Juli '19

za 15: Waerts Muziekpodium

Nov '19

vr 1: Vrienden+ avond

zo 3: Boekenmarkt

zo 24: De kracht van Samen Spelen

December '19

za 21: Muzikale winterwandeling

17-04: 1e repetitie in theater Cool zit erop.

10-03: Iedereen bedankt voor zijn bijdrage aan de Rommelmarkt. Het was weer een succes!