Profiel van onze dirigent, Michiel Drijver.

Michiel is sinds februari 2009 dirigent bij onze vereniging.

Tijdens de repetities en concerten laat Michiel de muzikanten ervaren wat 'musiceren vanuit het hart' is. Door het werken vanuit een inspirerend muzikaal verhaal, klank en muzikale lijnen probeert hij muzikanten de muziek te laten voelen. Zijn stelling is dat als muzikanten actief meedenken en meepraten over de muziek de betrokkenheid en het eigenaarschap wordt vergroot. Met de juiste focus en uitdaging kan een groep (orkest) in flow komen en de ultieme muzikale beleving ondergaan!

Binnen muziekvereniging Wierigerwaard draagt hij zijn visie op dirigeren en leidinggeven uit. Dit heeft o.a. de afgelopen jaren geleid tot prachtige themaconcerten bij onze vereniging, waaronder het CineWaert (film), World-Wide-Waert (reis om de wereld) en Night of the Proms (klassiek meets pop) concert. Daarnaast heeft de vereniging tweemaal het West-Frieslandfestival gewonnen.

In de afgelopen jaren heeft hij ook de workshop ‘Ontdek je talent op een muziekinstrument’ ontwikkeld waarin volwassenen in een dag kennismaken met een blaas- of slaginstrument en aan het einde van de workshop meespelen in het orkest. Ook het organiseren van (jeugd) play-inns doet hij regelmatig.

Behalve dirigent is Michiel ook locatieleider primair onderwijs en dirigent bij collega-muziekvereniging st. Caecilia in Wervershoof.

Kijk voor meer informatie over Michiel Drijver op www.drijvermusic.nl

ma 24: Muziek Impuls

Juli '19

za 15: Waerts Muziekpodium

Nov '19

vr 1: Vrienden+ avond

zo 3: Boekenmarkt

zo 24: De kracht van Samen Spelen

December '19

za 21: Muzikale winterwandeling

10-03: Iedereen bedankt voor zijn bijdrage aan de Rommelmarkt. Het was weer een succes!