Muziekschool

Onze vereniging heeft een eigen muziekschool waar muziekles voor allerlei muziekinstrumenten gegeven wordt. Hieronder vindt u meer informatie over ons instrumentenaanbod, lesvormen, lesdagen en aanmelden.

Instrumentenaanbod
- Gitaar (akoestisch, elektrisch en basgitaar)
- Slagwerk / Percussie
- Saxofoon (sopraan, alt, tenor en bariton)
- Blokfluit
- Piano / Keyboard
- Trompet / Bugel / Cornet / Hoorn / Bariton / Euphonium / Trombone / Bas

Lesvormen
1. Individuele les, één keer per week 20 minuten, 35 lessen per seizoen.
2. Individuele les, één keer per twee weken 20 minuten, 18 lessen per seizoen*.
3. Individuele les, één keer per week 30 minuten, 35 lessen per seizoen.
4. Individuele les, één keer per twee weken 30 minuten, 18 lessen per seizoen*.
5. Groepsles, wekelijks 30/45/60 minuten voor 2/3/4 leerlingen, 35 lessen per seizoen.
6. Groepsles blokfluit, één keer per week 30 minuten voor 5 leerlingen, 35 lessen per seizoen.
7. AMV-lessen, één keer per week in een groep, als kennismaking met het muziekmaken. 10 lessen per cursus.
*Individuele les om de week kan alleen voor gevorderde en gemotiveerde leerlingen, te bepalen door de docent.

Lesdagen
Maandag: Slagwerk / Piano / Keyboard / Gitaar
Dinsdag: Koper
Woensdag: Saxofoon
Donderdag: Percussie
Vrijdag: Zangles

Per jaar wordt gedurende 35 weken lesgegeven. De data van de lestijden zijn te vinden in de leskalender
Als u de exacte lestijden wilt weten of als u overige informatie wenst, stuur dan een berichtje naar onze muziekschoolcoördinator, Meike Wilms.

Inschrijven
In het menu links kunt u uzelf of uw kind aanmelden voor muziekles. Na het aanmelden ontvangt u een machtigingsformulier voor automatische incasso van de contributie, het lesgeld en eventueel de instrumentenhuur.

Afmelden
Afwezigheid van de les dient u van te voren door te geven. Bij afwezigheid van de leerling worden de lesgelden wel in rekening gebracht. Afwezigheid van een docent wordt in een lesvrije week gecompenseerd.

Opzeggen
Uw inschrijving voor instrumentale les en/of zangles wordt jaarlijks zonder tegenbericht stilzwijgend verlengd. Tussentijds opzeggen is mogelijk met inachtnemeing van de opzegtermijn van één maand. De opzegging gaat in vanaf de 1e lesdag van de volgende maand. Opzeggen van muzieklessen doet u door een mail te sturen naar de ledenadministratie en de penningmeester.

HaFaBra-examens
Het HaFaBra-examen is een examen voor muziekleerlingen van harmonie, fanfare & brassband (afgekort als HaFaBra). Het examen is opgedeeld in de gradaties A, B, C en D. De examens bestaan uit een theoriegedeelte en een praktijkgedeelte. De theorielessen kunnen gevolgd worden bij onze muziekschool. De kosten voor de theorielessen betaalt de vereniging. De examen-kandidaat dient zelf zorg te dragen voor de examenkosten. Aanmelden voor het examen kan via je muziekdocent. Kijk voor een overzicht van de examendata en de kosten voor het praktijkexamen, op de website van de Muziekorganisatie Noord-Holland en Utrecht

Algemene voorwaarden
Alle algemene voorwaarden van de muziekschool vindt u in het lesreglement

MA 02-07: tijd 18.30 uur: Optreden Talentenorkest De Tweewegen (locatie buiten of binnen, weersafhankelijk)

ZA 30-06: Oud papier ophalen

VR 13-07: Waerts Muziekpodium

Laatste nieuwtjes en bijzonderheden

13-06 Koop je wel eens bij een webwinkel? Doe dit dan aub via Sponsorklikshier op onze site.

08-06: Tweede kerkconcert ook geslaagd! De pers schreef: "staande ovatie voor orkest!"

04-06: Talentenorkest De Tweewegen gaat optreden!!

01-06: Eerste geslaagde kerkconcert In Hippolytushoef achter de rug. Op 8-6 het tweede in Kolhorn

18-4: Succesvol optreden van leerlingen basisschool De Tweewegen en het opleidingorkest bij de St. Surplus

19-3: Muziekinstrumenten uitgereikt. Vandaag zijn de muziekinstrumenten aan de deelnemende leerlingen aan de muziekimpuls uitgereikt. Lees meer

Wijziging in het bestuur. Voorzitter Gerrit Kramer en bestuurslid Roos Slot zijn tijdens de laatste ALV afgetreden. Nieuw in het bestuur zijn: Dennis Burger (voorzitter) en Karin Arends (vice-voorzitter). Bestuur en leden danken Gerrit en Roos voor hun 'volle inzet' gedurende de afgelopen jaren!! Uiteraard ook Dennis en Karin veel succes op jullie nieuwe positie.