Muziekschool

Onze vereniging heeft een eigen muziekschool waar muziekles voor allerlei muziekinstrumenten gegeven wordt. Hieronder vindt u meer informatie over ons instrumentenaanbod, lesvormen, lesdagen en aanmelden.

Instrumentenaanbod
- Gitaar (akoestisch, elektrisch en basgitaar)
- Slagwerk / Percussie
- Saxofoon (sopraan, alt, tenor en bariton)
- Blokfluit
- Piano / Keyboard
- Trompet / Bugel / Cornet / Hoorn / Bariton / Euphonium / Trombone / Bas

Lesvormen
1. Individuele les, één keer per week 20 minuten, 35 lessen per seizoen.
2. Individuele les, één keer per twee weken 20 minuten, 18 lessen per seizoen*.
3. Individuele les, één keer per week 30 minuten, 35 lessen per seizoen.
4. Individuele les, één keer per twee weken 30 minuten, 18 lessen per seizoen*.
5. Groepsles, wekelijks 30/45/60 minuten voor 2/3/4 leerlingen, 35 lessen per seizoen.
6. Groepsles blokfluit, één keer per week 30 minuten voor 5 leerlingen, 35 lessen per seizoen.
7. AMV-lessen, één keer per week in een groep, als kennismaking met het muziekmaken. 10 lessen per cursus.
*Individuele les om de week kan alleen voor gevorderde en gemotiveerde leerlingen, te bepalen door de docent.

Lesdagen
Maandag: Slagwerk / Piano / Keyboard / Gitaar
Dinsdag: Koper
Woensdag: Saxofoon
Donderdag: Percussie
Vrijdag: Zangles

Per jaar wordt gedurende 35 weken lesgegeven. De data van de lestijden zijn te vinden in de leskalender
Als u de exacte lestijden wilt weten of als u overige informatie wenst, stuur dan een berichtje naar onze muziekschoolcoördinator, Meike Wilms: muziekschool@muziekverenigingwieringerwaard.nl

Inschrijven
In het menu links kunt u uzelf of uw kind aanmelden voor muziekles. Na het aanmelden ontvangt u een machtigingsformulier voor automatische incasso van de contributie, het lesgeld en eventueel de instrumentenhuur.

Afmelden
Afwezigheid van de les dient u van te voren door te geven. Bij afwezigheid van de leerling worden de lesgelden wel in rekening gebracht. Afwezigheid van een docent wordt in een lesvrije week gecompenseerd.

Opzeggen
Uw inschrijving voor instrumentale les en/of zangles wordt jaarlijks zonder tegenbericht stilzwijgend verlengd. Tussentijds opzeggen is mogelijk met inachtnemeing van de opzegtermijn van één maand. De opzegging gaat in vanaf de 1e lesdag van de volgende maand. Opzeggen van muzieklessen doet u door een mail te sturen naar de ledenadministratie en de penningmeester.

HaFaBra-examens
Het HaFaBra-examen is een examen voor muziekleerlingen van harmonie, fanfare & brassband (afgekort als HaFaBra). Het examen is opgedeeld in de gradaties A, B, C en D. De examens bestaan uit een theoriegedeelte en een praktijkgedeelte. De theorielessen kunnen gevolgd worden bij onze muziekschool. De kosten voor de theorielessen betaalt de vereniging. De examen-kandidaat dient zelf zorg te dragen voor de examenkosten. Aanmelden voor het examen kan via je muziekdocent. Kijk voor een overzicht van de examendata en de kosten voor het praktijkexamen, op de website van de Muziekorganisatie Noord-Holland en Utrecht

Algemene voorwaarden
Alle algemene voorwaarden van de muziekschool vindt u in het lesreglement

December

vr 14: Vriendenavond

za 02: Openingsconcert 60-jarig Jubileumjaar

za 09: Tulpenactie (verkoop)

za 30: Feestavond

za 15: Jubileum Concert met Leona Philippo en projectkoor

Laatste nieuwtjes en bijzonderheden

11-11 De boekenmarkt was weer geslaagd. Iedereen bedankt!

05-11 Boeken voor de boekenmarkt zijn nog steeds welkom!

28-10 Weekend Siensbach achter de rug: Fantastisch was het, een verslag volgt!!! Duitse pers lovend!!

21-10 Bij het jubileumconcert gaan wij optreden met LEONA PHILIPPO!!

11-10 Het gastenboek is weer beter te zien op deze site. Vul hem gerust eens in!!

06-10 BOEKEN gezocht, wie heeft er boeken voor ons?

03-10 Op de site staat voortaan het hoofdstuk "Jubileumjaar 2019" met de laatste informatie voor geinteresseerden

30-09 Het Pannenkoekenfestijn was een geslaagd festijn. Iedereen bedankt! Volgend jaar weer?

04-07 Ook onze vereniging is voor diverse muzikale activiteiten wel afhankelijk van derden. Wij zijn er dan ook bijzonder trots op dat wij voor de aanschaf van muziekinstrumenten een gift hebben ontvangen van het Prins Bernhardfonds!!! Behalve trots bedanken wij het Prins Bernhardfonds hier natuurlijk ook voor.